Grupe na Facebooku nekada su bile poprilično rudimentarne i nisu pružale previše opcija, ali danas je riječ o pravom malom kolaborativnom servisu koji, ako se koristi na pravi način, uvelike olakšava virtualnu komunikaciju i dijeljenje informacija unutar određene skupine ljudi. Facebook omogućava otvaranje tri vrste grupa: javne ili otvorene, zatvorene i tajne.

U prvome slučaju svatko može vidjeti grupu, njezine članove i sadržaj koji oni objavljuju. Zatvorene grupe pak onemogućavaju da objave vide osobe koje nisu članovi, dok najveću razinu privatnosti upravo imaju tajne grupe, koje su poznate samo njihovim članovima te samo oni mogu vidjeti što se u njima zbiva. Javnim grupama se svatko može pridružiti, kod zatvorenih svatko može zatražiti da postane njihov član, dok vas u tajne grupe mora dodati netko od vaših prijatelja koji su članovi te grupe. Administrator pak može aktivirati opciju da dodavanje svakog novog člana mora proći njegovo odobrenje. Grupu inače možete napustiti kada god poželite.

Kreator grupe automatski postaje i njezin administrator, što znači da on među ostalim može mijenjati opis i postavke grupe, dodavati nove administratore ili micati uvredljive postove, odnosno blokirati članove. Ipak, s vremenom se pojavljuju i neka ograničenja. Primjerice, administrator može mijenjati naziv grupe jedino ako ona ima manje od 250 članova. Također, nakon što grupa premaši 250 članova, njezina razina privatnosti može se mijenjati iz javne u zatvorenu ili tajnu, odnosno iz zatvorene u tajnu bez mogućnosti povratka na prethodni tip grupe.

Koje opcije grupe zapravo pružaju? Njihovi članovi mogu pisati statuse, međusobno razmjenjivati poruke, kreirati događaje, dijeliti fotografije i videozapise te osmišljavati ankete, a vrlo je korisna i mogućnost kreiranja te dijeljenja datoteka, koje se mogu preuzeti s računala ili Dropboxa. Također, moguće je kreirati i grupnu e-mail adresu za članove, a kada na nju nešto stigne, svi članovi dobit će obavijest o tome. Inače je vrlo korisno što je ispod svakog posta prikazano koliko, odnosno tko od članova ga je vidio.

Ako ste kreator, odnosno administrator grupe, a želite je iz nekog razloga izbrisati, morate najprije ukloniti iz nje sve članove uključujući i sebe. Inače, Facebook automatski briše grupe u kojima više nema korisnika.

Grupe na Facebooku mogu poslužiti u uistinu brojne svrhe. Bavite se nekim hobijem? Kreirajte grupu koja će tematski biti posvećena upravo njemu i pozovite prijatelje istomišljenike, koji zatim mogu dodavati nove članove.

Organizirate seriju stručnih seminara, radionica ili predavanja? Kreirajte grupu za one koji sudjeluju na njima jer će tako svi sudionici na jednome mjestu moći brzo i jednostavno dobiti potrebne informacije i dokumente, pitati što ih zanima, ali i dati svoj feedback.

Grupe često povezuju i pripadnike neke specijalizirane branše, pa je primjerice jedna od poznatijih i aktivnijih grupa takvoga tipa kod nas Društveni mediji, koja okuplja više od 1 400 ljudi koji se bave community menadžmentom ili ih zanima taj sektor.

Naravno, grupe mogu biti korisne i za povezivanje zaposlenika unutar neke tvrtke, ali i dobro poslužiti ako želite na jednome mjestu okupiti bivše kolege iz škole ili s fakulteta. Bliži li vam se možda obljetnica mature? Možda je vrijeme da je pokušate organizirati putem grupe na Facebooku.

I na kraju je važno naglasiti: Facebook grupa će biti ”živa” onoliko koliko su aktivni njezini članovi, a to će ovisiti o tome koliko im je ona korisna ili zabavna, ali i koliko su angažirani njezini administratori. U suprotnom, izgubit će svoju svrhu i pretvorit će se u – ”virtualno groblje”.

Sve što vas zanima o grupama možete pročitati u Facebookovim uputama.